Strona główna > Muzyka, People, Show-biznes > Spluwy, róże i Różowa Pantera

Spluwy, róże i Różowa Pantera

bumblefoot koncert kraków

Nie miałem okazji poznać go osobiście, ale miałem okazję pozostawać w kontakcie via światłowody przez kilka miesięcy i wspominam to niezwykle miło. Za niespełna dwa miesiące da solowy koncert w Polsce. Zamierzam na nim być. Bo on, czyli Ron „Bumblefoot” Thal, to nie tylko świetny człowiek, lecz również fantastyczny muzyk.

Pamiętam, że kiedyś wymieniłem poglądy na temat Rona z Jackiem Królikiem, który przecież jest w ścisłym topie polskich gitarzystów. Jacek okazał się być wielkim znawcą solowej muzyki Amerykanina i bardzo mi ją polecał. Gdy odbyła się moja z Jackiem rozmowa, Bumblefoot był już od jakiegoś czasu gitarzystą Guns N’Roses. Wcześniej go nie kojarzyłem, choć przez ładnych parę lat łykałem produkcje wymiataczy ze Shrapnel Records jak młody pelikan szprotkę. Jacek miał rację chwaląc muzykę Rona. Cchoć gra głównie rocka i hard rocka, muzykiem jest naprawdę wszechstronnym o dorobku niemałym.

A teraz moja chwila celebrycka, kominkowa niemalże😉 Poproszono mnie, abym zamieścił na BWM info o koncercie Rona Thala w Polsce. Z Gunsami już był (na pewno w Rybniku, nie pamiętam czy na stadionie Legii w Warszawie również), pod swoim własnym imieniem i nazwiskiem chyba nie (jeśli się mylę, skorygujcie mnie w komentarzach). Tak więc, tadam! Cytuję za organizatorem: „7 stycznia 2014 r. w krakowskim klubie Lizard King wystąpi gitarzysta legendarnej grupy Guns N’Roses, Ron Bumblefoot Thal. Przed Mistrzem zagra nasza progresywna wschodząca gwiazda – DispersE”. Rzecz się będzie działa na ul. Św. Tomasza 11a, do klubu będzie można wejść od godz. 19:00, a impreza wystartuje o godz. 20:00. Możliwość podziwiania Rona na żywo wyceniono na 90 polskich złotych. Pożyczę jeszcze jeden fragmencik Press release’u: „Bumblefoot współpracował, jako kompozytor i producent muzyczny, z wieloma znanymi artystami, a jego utwory można usłyszeć w telewizjach, filmach, grach wideo, np. w czołówkach »MXC« SpikeTV, »That Metal Show« VH1, czy You Think You Can Dance, Oprah Winfrey, ESPN, UFC, WWE, NFL, itp. Ron grał z takimi legendami jak Joe Satriani, Nancy Sinatra, Cyndi Lauper, Paul McCartney. Wymieniony dalej jest też Jordan Rudess z Dream Theater, którego miałem kiedyś przyjemność wywiadować f2f w Spodku a propos jego solowej płyty i wtedy wspomniał on swojego przyjaciela Bumblefoota.

Potem w życiu zdarzyła mi się praca przy projekcie związanym z Rokiem Chopinowskim. Była to gra w stylu Guitar Hero, Rock Band – w zapowiedziach, z których ponoć niewiele wyszło. Na grach się nie znam, nie gram, ale kumpel grywający regularnie doniósł, że fachowe serwisy oceniły ją negatywnie. Anyway, do moich zadań należało namówienie artystów do udziału w przedsięwzięciu, ergo, zarejestrowanie czegoś Chopina i udostępnienie tego nagrania w grze. Ron był jednym z tych, którzy wyrazili zgodę. Potem, zanim przedwcześnie pożegnałem się z projektem, przez kilka miesięcy pozostawałem z nim w regularnym kontakcie. Znając silnie obecny wśród rodzimych muzykantów „syndrom much w nosie”, miałem spore obawy. Które skończyły się po paru godzinach. Bumblefoot niemal w każdej wiadomości pisał, jak mu jest miło albo „cieszę się, że mogłem pomóc”, gdy brakowało mi namiarów na kogoś w USA, a on miał je w telefonie i dzielił się nimi ze mną błyskawicznie. Z tego projektu pozostała mi, pozna znajomością z pewną genialną panią egzystującą już od jakiegoś czasu jako poddana Jej Królewskiej Mości (Cheers Tati! And Karol), wielka sympatia dla Rona, znajomość jego paru płyt i solówki z tematem z „Różowej Pantery”. Jedno z wykonań zamieszczam poniżej. Mam nadzieję, że zagra to w Lizard Kingu. I że uda się zamienić z nim choćby parę słów.

Na koniec jeszcze jeden fragment z Pressa, mówiąc sporo o Bumblefoocie jako człowieku:

„Thal jest też stałym dostawcą muzyki dla różnego rodzaju przedsięwzięć charytatywnych, których zadaniem jest wspieranie ludzi w potrzebie. Jego ostatnie charytatywne występy przyniosły wpływy na rzecz badań medycznych, pomocy ofiarom klęsk żywiołowych, czy ciężko chorych dzieci. Osobiście odwiedza także szpitale dziecięce, gdzie daje krótkie koncerty gitarowe dla małych pacjentów. Jego najnowszym projektem w 2014r. będzie nagranie płyty i trasa z Tonym Harnellem & The Wildflowers oraz, uwaga, wypuszczenie na rynek własnych pikantnych sosów”.

Ron „Bumblefoot” Thal Band wystąpi w składzie:
Ron „Bumblefoot” Thal – gitara, wokal
Dennis Leeflang – perkusja
Nazzareno Zacconi – gitara
Simone Massimi – bas

Bilety dostępne są na stronie Ticketpro.pl oraz w klubie, w dniu koncertu.
Organizatorem koncertu jest Kubicki Entertainment.

  1. Brak komentarzy.
  1. No trackbacks yet.

Skomentuj

