Strona główna > Literatura, Muzyka > The Pryzmats z Falami plus życie Keitha

The Pryzmats z Falami plus życie Keitha

The_Pryzmats

Nie, nie przyłączę się do ogólnonarodowej debaty o Euro i hymnie naszych na tę ponoć wspaniałą imprezę, która nas czeka. Pożyczę jedynie jak najbardziej słuszne zdanie recenzenta Polskiego Radia – jaka reprezentacja, taki hymn😉

Jarzębina nie ma. Poniekąd cieszę się, że utarła nosa Rodowiczom, Feelom, i tym podobnym, którzy i tak zawsze przed kamerę się wepchną. A że utwór przaśny niemożebnie i bardziej na dożynki się nadaje… Może Euro będą dożynkami tej reprezentacji😉

Plyta_Mariacka_OkladkaAle o Euro to tyle. W poście reaktywacyjnym nadmienić chciałem, że Falami kolejną płytkę wydała. Zwie się „Płyta Mariacka” i jest to – jak pisze wydawca – zapis koncertu, który odbył się 16 października 2011 r., podczas finału plenerowego festiwalu Lajera na Mariackiej (w ramach którego od czerwca do października 2011, na scenie przy ul. Mariackiej w Katowicach, wystąpiło ok. 50 zespołów z Polski i zagranicy, m.in. Crystal Fighters, Theme of Laura i NLM). Teraz cytacie: „Wystąpili: Beltaine, Konopians, Mirek Rzepa (z towarzyszeniem Agnieszki Łapki i Krzysztofa Głucha), Mofoplan, Muariolanza, St. James Hotel. Powstał zróżnicowany muzycznie album, każdy z zespołów prezentuje się tu w dwóch utworach. Płyta ukazała się w limitowanym nakładzie 1000 egz. Rozprowadzana jest bezpłatnie, m.in. w wybranych klubach przy ul. Mariackiej”.

Również nakładem Falami ukaże się za kilka dni album „Sealesia 2”. Dokładnie stanie się to 21 maja. 21 artystów z województwa śląskiego, 21 utworów, ponad 74 minuty muzyki. Jak znam szefa oficyny, oprawa graficzna będzie wyjątkowa😉

***

Skończyłem „Life” Keitha Richardsa i muszę przyznać, że jest to autobiografia zajebista po prostu. Chociaż jeśli liczycie tylko na opisy dragowo-groupiesowych szaleństw, to lepiej się za to nie bierzcie. Zawsze Keitha lubiłem ze Stonesów najbardziej i tylko utwierdziłem się w słuszności mego wyboru. Inteligentny facet, który nie ściemniał, a jeśli coś słabo pamiętał, oddawał głos innym, którzy byli wówczas w przytomności umysłu. Zaskoczony byłem jego wielką miłością do zwierząt (potrafi godzinami gadać ze swoim psem, jednego uratował nawet w Rosji i przewiózł do USA) i relacjami z rodzicami, historiami z Jamajki. Dokładnie opisany jest słynny upadek z palmy i jego konsekwencje. Nie ma słodzenia, podlizywania się ani pisania w stylu, kto to ja nie jestem. Choć pisze to jakby nie było facet, który od lat jest każdej encyklopedii rocka. Długo trwało moje mierzenie się z tym tytułem (ponad 530 stron), ale warto było. Polecam każdemu.

***

the_pryzmats_cos_z_niczegoLast but not east – w sklepach jest już krążek zacnych ziomów z Żywca – The Pryzmats. Krążek nosi tytuł „Coś z niczego”. Wbrew tytułowi jest to absolutnie COŚ! Choć specjalista od hip-hopu ze mnie żaden, to jednak potrafię odróżnić wartościową muzę w tym gatunku od chłamu. The Pryzmats to zespół, jakiego w Polsce jeszcze nie było. Żywe instrumenty, do nich nawijka Krzyśka i Łukasza. Materiał miałem poznać jeszcze w formie nieoszlifowanej, a 4/6 zespołu gościłem Kasztelanem w pokoju, w którym właśnie klepię te słowa😉 Wywiadowało się przemiło (mam nadzieję, że to nie tylko moje odczucie). Czekam teraz na koncerty The Pryzmats, a Was zachęcam do obejrzenia klipów na YouTubie (do numerów z EP-ki) i kupowania płyty. Szkoda, że oni hymnu na Euro nie nagrywali. Wtedy może nawet obejrzałbym te telewizyjne jasełka i zagłosował😉

Jutro wypad na Asymmetry Festival, aby mój ukochany Killing Joke zobaczyć. W Onecie macie zapis mojej ostatniej rozmowy z Jazem Colemanem. Obiecał mi, że po soundchecku będziemy kontynuować😉 Zobaczymy, czy dotrzyma słowa😀 O płytach Miąższ, Fire Bird i The Leszczers nie zapomniałem, spokojna Wasza rozczochrana, jak mówi Ferdek Kiepski😉

  1. Brak komentarzy.
  1. No trackbacks yet.

Skomentuj

