Strona główna > Muzyka, People > Sobą granie

Sobą granie

 

Zwlekałem i zwlekałem aż w końcu do tablicy wywołał mnie sam artysta oraz Akademia Fonograficzna, która przyznała mu nominację do Fryderyków w kategorii „Blues”. O kogo chodzi? O Leszka Cichońskiego i jego album „Sobą gram”.

Materiał poznałem dzięki uprzejmości artysty poznałem przed premierą. Potem delektowałem się pełnym krążkiem. Tak, delektowałem, bo Cichoński tym razem nagrał coś o bluesowym rodowodzie, mające jednak w sobie wiele z miłych dla ucha rockowych piosenek. Zbieg okoliczności sprawił, że dziś – 12 marca – przeczytałem, a potem usłyszałem o Asi Kwaśnik, kapitalnej wokalistce z Wrocławia, która swoim wykonaniem „Respect” Arethy Franklin spowodowała łzy wzruszenia u jurorki „X Factor” i szeroki wytrzeszcz oczu u pozostałej dwójki oceniających. Okazuje się, że Leszek Cichoński zauważył ten talent już wcześniej. Na „Sobą gram” Asia pojawia się w chórkach w numerach „Twój czas” i „Kim jestem”. Słynny bluesman wykorzystał też talent znanego z innego show Mateusza Krautwursta i odkrył – przynajmniej dla mnie – Kasię Mirowską, która pięknie zaśpiewała z mistrzem duet w doskonałej piosence „Kot i pies” oraz Łukasza Łyczkowskiego, śpiewającego główny wokal w paru numerach.

„Sobą gram” to album fajnie bujający, żaden ciągnący się bluesior. Lekkie, podszyte humorem piosenki rockowe z bluesowymi odcieniami, swobodnie do nas docierające, znakomicie zagrane (wśród gości m.in. takie tuzy, jak Wojciech Karolak, Jorgos Skolias). Wiem, że niektóre rozgłośnie to grają i wierzę, iż jeszcze więcej się na to zdecyduje. Z radością przeczytałem informację: „»Sobą gram« – piąty w karierze, lecz pierwszy w pełni autorski album wrocławskiego gitarzysty Leszka Cichońskiego, otrzymał nominacje do nagrody Fryderyki 2012 w kategorii »Blues«”. Gratuluję nominacji i wierzę, że za miesiąc z okładem będę mógł gratulować Leszkowi nagrody.

W skład zespołu Guitar Workshop, który nagrywał płytę, oprócz Leszka Cichońskiego
wchodzą:

Tomasz Grabowy – bass
Robert Jarmużek – piano, Rhodes, keyb.
Łukasz Sobolak – drums
Łukasz Łyczkowski – vocal

Fragmentów utworów można posłuchać na tej stronie.


  1. Brak komentarzy.
  1. No trackbacks yet.

Skomentuj

