Strona główna > Muzyka, People > Outsiters – Part 10,5

Outsiters – Part 10,5

Może zastanawiacie się skąd taki dziwny tytuł posta? 😉 Wyjaśnienie jest banalnie proste i nie ma ono nic wspólnego z nieistniejącą już marką złotego płynu, do którego bardzo fajną promocyjną rockową piosenkę popełnił kiedyś Lombard, o ile pamięć mnie nie zawodzi (przy okazji, Jacku Króliku, czy Ty tam na wieśle nie wymiatałeś?). Ma z kolei sporo związku z opisywaną w poprzednim poście znakomitą kompilacją „Sealesia” z oficyny Falami.

Jeśli coś mnie nakręca do trzymania przy życiu BWM pomimo tego, że czasu mam coraz mniej to fakt, że zdarza się tak, iż napiszę coś, a potem ma to niezwykle miłe reperkusje. Z opisem składanki „Sealesia” tak właśnie było. Wydawnictwo, co powtarzam, jest znakomite (moja opinia o nim), a jedną ze znakomitości jest śliczna akustyczna piosenka Leman Acoustic „Fate Comes Against”. Po opublikowaniu mojej recenzji, odezwał się do mnie autor tejże i ku mojej radości zaproponował mi zapoznanie się z EP-ką, z której kompozycja pochodzi. Zapoznałem się i jestem pod wielkim wrażeniem.

Materiał nosi nazwę „Sophisticated Point Of View” i jest może nie tyle „sophisticated”, aczkolwiek aranżacje są bardzo urokliwe, starannie przygotowane i dość oszczędne – poza gitarą i śpiewem mamy jeszcze pięknie grającą wiolonczelę, gitarę basową, perkusję (chyba kongi też słyszałem przez moment), co pełen poruszających dźwięków, refleksji, melancholii, zadumy, odrobiny romantyzmu nawet. Nie cierpię tego określenia, ale niech będzie, że kojarzy się to z amerykańskimi songwriterami. Na EP-ce są cztery piosenki, słucha się ich przemiło. Idealnie pasują do jesieni, która właśnie niedawno do nas nadeszła i ma – póki co – kolor złota. Lepiej Leman Acoustic chyba pasuje do aury dżdżystej, lecz i w słoneczny dzień daje mnóstwo radości. Do tego artysta nieźle śpiewa po angielsku, co nie o każdym polskim wokaliście można napisać. Głos ma delikatny, z lekka natchniony, delikatnie wibrujący. Może z pewnością nim uwieść. Tyl;ko niespełna 19 minut, lecz nie ma tu zbędnego dźwięku.

Przed opisywaną EP-ką Leman Acoustic nagrał jeszcze jedną – „Whispers Of Loneliness”. Nie znam, ale poznać jak najbardziej zamierzam. Polecam odwiedzenie MySpace’a Leman Acoustic, gdzie można posłuchać kilku piosenek. Poniżej zamieszczam „listę płac” z „Sophisticated Point Of View”:

„Sophisticated Point Of View”:

1. I Want You Here
2. My Soul
3. Fate Comes Against
4. Untie Me

Muzyka i teksty: Leman Acoustic
Gitara akustyczna, instr. klawiszowe, śpiew: Leman Acoustic
Wiolonczela: Marta Sawicka

Gościnnie: Gitara basowa: Piotr Sawicki (Iowa Super Soccer, Roboty Na Wysokości)

Programowanie:
Łukasz Zając (Negatyw, St.James’ Hotel, Gospel Choir)
Robert Zając (Stealpot, Natanael, Gospel Choir)
Michał Cholewa
Leman Acoustic

Realizacja nagrań, miks, mastering: Michał Cholewa (MAQ Records Studio, Wojkowice)

  1. Brak komentarzy.
  1. No trackbacks yet.

Skomentuj

