Strona główna > Muzyka, People, Show-biznes > I po zajawce ;)

I po zajawce ;)

ROTFL, tak to jest, jak się za szybko obsługuje CMS-a zamiast na spokojnie podejść do sprawy😉 Dzięki temu tak zwana zajawka, która miała być szkicem, stała się postem. Wiecie więc, o czym dziś będzie pisane😉 A że jest wątków parę, zaczynam od razu i postaram się możliwie najkrócej.

Moja miłość do czytania biografii znanych ludzi związanych z muzyką, ani trochę nie maleje. Obecnie zgłębiam życie Johna Peela w książce „Margrave Of The Marshes”, którą w dużym stopniu popełnił sam. Żona z dziećmi dopisały fragment już po niespodziewanej śmierci didżeja w 2004 roku. Nie wiem, czy jest polskie tłumaczenie, ale jak zwykle podjąłem próbę w oryginale i na szczęście po raz kolejny okazało się, że moi nauczyciele angielskiego naprawdę odwalili niezłą robotę😉 John Peel to człowiek, którego poznać na pewno warto, a wręcz trzeba jeśli się jest radiowcem, który chce zostawić po sobie trwały ślad.

Do końca woluminu daleko, ale za mną już opisy wczesnego dzieciństwa i lat szkolnych, przeplatane anegdotami z dorosłego życia. Zaskoczony byłem tym, jak duża była przemoc w szkołach, do których Peel chodził, a także to, iż opisał również sytuacje, w których wykorzystano go seksualnie. Ale najmocniej zaskoczyło mnie to, jak maniakalnym był kibicem Liverpoolu. Dzieci mają trzecie imiona na cześć trenerów lub zawodników tego klubu. Jaką nienawiścią darzył Arsenal. John napisał, że jedyną osobą lubiącą londyński klub, której pozwolił wejść do domu był Robert Wyatt, a i tak zastanawiał się, czy dobrze zrobił pozwalając mu na to😉 Ogromna inteligencja, poczucie humoru, dystans do samego siebie i porażająca szczerość, choćby również w kwestii niełatwych relacji z dziećmi. Anegdoty na pewno mnie jeszcze czekają liczne, bo z około 400 stron skonsumowałem ze smakiem nieco ponad 100.

Zajawka ujawniła również, że będzie o Peji i będzie😉 Faktycznie, po raz pierwszy miałem okazję rozmawiać ze słynnym i kontrowersyjnym raperem z Poznania. Oczekiwałem najgorszego, dostałem najlepsze, a co najmniej bardzo dobre. Jednak powiedzenie Lemmy‚ego „Myśl o najgorszym, to nigdy nie upadniesz na nos” czasami sprawdza się nawet w przypadku takiego pechowca, jak ja😉 Spodziewałem się aroganckiego, wulgarnego gnoja, a okazało się, że po drugiej stronie słuchawki jest facet, który się zmienił, uspokoił, ma sporo ciekawego do powiedzenia, mało klnie. Nie miałem odczucia, że Peja udaje, kreuje się na kogoś, kim nie jest. Rozmowa odbyła się z okazji premiery najnowszej płyty Slums Attack, której wysłuchałem wielokrotnie i muszę przyznać, że choć rap i hip-hop to nie do końca moja bajka, to „Reedukacji” słucha się dobrze, teksty są ciekawe, mocno osobiste, samokrytyczne. O.S.T.R. jest jednym z gości, a to z pewnością coś znaczy. Podobnież Jeru The Damaja, w sferze hiphopowej postać wielka. Z Rychem gawędziłem około 50 minut, co daje z pewnością miejsce w pierwszej piątce najdłuższych wywiadów, jakie przeprowadziłem. „Reedukacja” jest już platynowa (realnie, nie hipotetycznie, jak podają niektóre zestawienia, będące tak naprawdę liczbą zamówionych, nie zaś sprzedanych egzemplarzy; Rychu platynową płytę odebrał kilka tygodni temu), co znaczy, że fanów wciąż ma wielu i wiernych. Ciężko na sukces pracował, a  łatwo w życiu na pewno nie miał. Oceniać go nie zamierzam, bo z pewnością nie jest postacią jednoznaczną, a ja mimo wszystko za mało o nim wiem, lecz pierwszy z nim kontakt zawodowy wspominać będę miło.

Wersja skrócona rozmowy, dopasowana do wymogów serwisu, znajduje się w onetowej Muzyce. Jeśli ktoś jest ciekawy, o czym jeszcze rozmawiałem z raperem, niech sobie rzuci okiem na pełny zapis w TYM PLIKU. Mam nadzieję, że tym razem CMS nie zrobi mi jakiejś niespodzianki😉

O płytach koncertowych i filmie „House Of Boys” w następnym wejściu już za kilkaset chwil😉

  1. Brak komentarzy.
  1. No trackbacks yet.

Skomentuj

