Strona główna > Film, Muzyka, People > Reaktywacja nr 2

Reaktywacja nr 2

Powracam po ponad miesiącu milczenia. Już tyle minęło od śmierci Andrzeja Sawika, która zupełnie wyprowadziła mnie z równowagi (choć na co dzień być może nie było po mnie tego widać, tak jednak było). Do świata chcących i radosnych przywrócił mnie ślub kolegi, połączony z kilkudniowym wyjazdem do Warszawy, do której od paru lat bardzo lubię jeździć, jako że za chlebem wyemigrowało do niej naprawdę wielu więcej niż dobrych znajomych. Dzięki za czas poświęcony na spotkanie ze mną Wani, Adze F., mysticznej Kasi (mam nadzieję, że imieniny teściowej jakoś przeżyłaś), Magdzie, Alicji i Sarze (w „Masce”), Pawłowi P., Konradowi, ZZ (cholera, zapomniałem oczywiście nazwy tej norweskiej kapeli), Marcinowi B. (cierpiącemu z powodu nabytego dzień wcześniej kaca). Szczególne podziękowania Ani i Sławkowi, który stworzyli w sobotę, 10 lipca, nową komórkę społeczną (a dzięki którym poznałem w CK Oberży paru przemiłych ludzi z ornitologiem Pawłem na czele i jego uroczą wife-to-be oraz członkami zespołu Method), oraz Asi S., która udostępniła mi kilka metrów kwadratowych i opowiedziała sporo ciekawostek biznesowych z doświadczeń muzycznego menedżera.

Zanim dowiedziałem się o śmierci Andrzeja (swoją drogą, podziękowania za komentarze pod postem od jego przyjaciół, znajomych, muzyków), miałem zaplanowany wpis, w którym miało być między innymi o nowych płytach, które zrobiły na mnie wrażenie – Południca – „Spóźnione wejście w XXI wiek” (W Moich Oczach to wydało), Stone Temple Pilots – „STP”, The Baseballs – „Strike”, The Hold Steady – „Heaven Is Whenever”. Recenzje tych tytułów już dawno wiszą w serwisach (Onet, WP, Nuta) i zdążył je już pokryć cyberkurz oraz paręset bitów zdjęć i tekstów o Dodzie, Miley, ciężarnej Chylińskiej (szczerze gratuluję ongiś najlepszej polskiej rockowej wokalistce), i innych „ważkich” problemach tego świata. Nie będę więc odsyłał do tekstów o albumach, ani pisał za dużo o dwóch pierwszych sezonach „True Blood”, które pożarłem wzrokiem w mniej niż tydzień, zakochując się przy okazji w wampirzycy Jessice (jednak wciąż mam słabość do bladocerych i rudowłosych pań, choć nie tylko do takich :)), bo trzeci sezon się rozkręca. Serial polecam tym, którzy mają w sobie na tyle tolerancji i wyobraźni, by znieść kolejną miłosną opowiastkę z wampirami w tle. Każdemu zaś rekomenduję  obejrzenie czołówki, która jest mistrzowska, podobnie jak dobrana do niej piosenka (myślałem z początku, że to Chris Isaak; myliłem się).

Zamierzam niezmiennie kontynuować wspieranie artystów w rozpowszechnianiu informacji o nich i dziś nadrabiam zaległość. Poniżej news od Daniela Naborowskiego (menaga Orange The Juice) . Mam nadzieję, że upały zelżeją nieco, bo ciężko zebrać się do zrobienia czegoś twórczego. A na swoją kolejkę po Hellyeah („Stampede” lepsza niż jedynka) czeka Soilwork – „The Panic Broadcast” (coraz lepiej stoją jego akcje u mnie), Witchery, Dweezil Zappa, i paru innych. Filmowo będzie posucha. I tak wystarczająco dużo czasu ostatnio zjadły mi mecze. Grunt, że wygrała Hiszpania i że wszedł Fabregas, bo to on dograł w 117 minucie do Iniesty :))) Wrócę niebawem, za kilka dni. Dość już umierania w tym roku, hopefully. Teraz chcę tylko czegoś pozytywnego, Wy pewnie też. Cieszę się, że pomimo mojego milczenia kilkanaście osób dziennie odwiedzało „Buszującego w morzu”. Oby było Was coraz więcej. Choć to w niemałym stopniu zależy ode mnie.

News od Daniela Naborowskiego:

Gitbit Papilot na dlugo oczekiwanej debiutanckiej plycie The Transgress
Oczekiwany debiut płytowy zespołu The Transgress zostanie wzbogacony o remiks grupy Gitbit Papilot, jednego z najbardziej twórczych kolektywów remikserskich w Polsce. Płyta według wstępnych zapowiedzi ma sie ukazać na jesieni tego roku.

Dźwięki zaproszonej przez The Transgress do współpracy grupy remikserskiej, oscylują pomiędzy nu-jazzem, drum’n’bassem, folkiem, dubem, downtempo oraz hip-hopem. Ojcem projektu Gitbit Papilot jest Paweł Pizło, producent muzyczny, kompozytor, aranżer, instrumentalista i remikser. Współpracował z wykonawcami i projektami takimi jak: Novika, Smolik, Japoto, Omar Sangare, czy Indigo. Jest także laureatem konkursów dla producentów muzycznych, organizowanych przez MySpace Music. Gitbit Papilot dwukrotnie zdobył główny laur w tych konkursach za remiksy utworów L.U.C.-a oraz Fisz Emade.

28 maja 2010 nakładem QL Music ukazała się płyta zespołu Hey zatytulowana „RE-MURPED!”, na której można znaleźć remiks utworu Piersi Ćwierć autorstwa Gitbit Papilot, pochodzącego z albumu „Miłość! Uwaga! Ratunku! Pomocy!”.

The Transgress, to młodociany twór polskich instrumentalistów, których sprowokował do szeroko pojętych działań muzycznych Marcin A. Steczkowski – muzyk wywodzący się z mocno akustycznej alternatywy, związany m.in. z zespołem Orange The Juice. Obecny skład The Transgress stanowią: Piotrek Cebula – skrzypce; Michał Zaborski  altówka; Erwin Zebro – trąbka, flugelhorn; Maciek Kosztyła – saksofony, klarnety, flet; Marcin Yadah  kontrabas; Grzesiek Masłowski bębny oraz sam twórca, Marcin A. Steczkowski.

Grupa jest laureatem Fundacji Rozwoju Młodych Talentów Artystycznych Fermata wspierającej wybitnie uzdolnionych młodych artystów wszystkich dziedzin sztuki. Dzięki wsparciu Fermaty, The Transgress zarejestrował debiutancki album, przynoszący sporą dawkę alternatywnych (?) utworów nagranych z udziałem instrumentarium kojarzonego z muzyką klasyczną. Muzyki grupy z nadchodzącej płyty można posłuchać na oficjalnym profilu MySpace zespoł .

The Transgress miał możliwość występu w Sali Kongresowej w Warszawie, w ramach imprezy „Blues Rock Jazz Warsaw Festiwal”, przed amerykańskim trio jazzowym: Medeski Martin & Wood. Grupa brała także udział w zeszłorocznej edycji prestiżowego Tzadik Poznan Festiwal.

  1. Brak komentarzy.
  1. No trackbacks yet.

Skomentuj

